Preskočiť na hlavný obsah

Rozhovor s Dávidom Čujom

                               Rozhovor s Dávidom Čujom 
                            Meteorologia 
                                                                                                   
Krátky rozhovor s Dávidom Čujom o  meteorologií .

Ako  si  s dostal  k meteorológii ?
1.)     Bavilo ma to  už  10  rokov. Dostal  som sa k tomu  u kamaráta  ktorý vlastnil  starú   prenosnú  meteostanicu a daroval mi  ju. Je to  meteostanica, ktorá  merala vietor ,teplotu  a dokázala  predpovedať počasie na najbližšie   3  dni .
     Meteorológiou sa zaoberám 8 rokov a mal som aj kurz o meteorológii.
Predpovedať počasie je ťažké a nie vždy sa predpoveď podarí na 100%.

2.)    Čo ťa k tomu  viedlo ?
 Bol to môj koníček. Zaujímalo ma to strašne. Potom som si kúpil drahú meteostanicu, ktorá ma stála viac, ako 350€. Spolupracujem s METEOPRESS a IMETEO ..

3.)    Myslíš, že by z teba mohol byť  meteorológ ?
Neviem povedať. Do budúcna chcem vlastniť ďalšie meteostanice aj v Krompachoch, ale aj inde.  Možno ma aj uvidíte v TV.

4.)    Vedel by si obrazne opísať, ako  taká meteostanica  funguje v praxi ?

Najprv sa namerajú dáta, ako napríklad bod, tlak, vietor, smer vetra, vlhkosť, humidex. To sa všetko prepočítava na jednom programe a ten podľa toho už spraví graf. Ale ak stanica nie je správne nastavená nadmorská výška a oblasť, v ktorej je tak potom bude ukazovať zlé údaje. Do programu sa musí zadať to, kde sa stanica nachádza aké prostredie tu prevláda. Či sú tu kopce a tak. Je to dosť zložité. Ja dáta nekopírujem od SHMU, alebo neviem odkiaľ. Stále iba svoje dáta z mojej stanice. Zatiaľ stanicu mám v Levoči, ale predpoveď pre Krompachy sa dá urobiť, ale nebude taká presná.

5.)    Ako  sa meria vietor, tlak , vlhkosť  a zrážky ?
Na vietor používam anemometer. Tlak sa meria barometrom ja používam digitálny. Vlhkosť meriam vlhkomerom a zrážky zrážkomerom. Ja v tej stanici mám všetko zabodované.

6.)    Mohol by si povedať,  čo  to všetko  obnáša ?
Zatiaľ som mal 2 ročný kurz meteorológie. Tam nás učili počítať a predpovedať počasie, používať meraciu techniku a učili nás to zapájať.

7.)    Venuješ sa aj  foteniu ,  čo  ťa k tomu  viedlo  a v akej  sfére by si  chcel  pracovať ?
Je to skôr len koníček.


8.)    Čo je pre teba hlavné ? meteorológia, alebo  fotenie ? čomu  by si  sa chcel najviac venovať  ?
            Neviem teraz povedať. Keby sa dalo, tak obidvom naraz.

9.)    Čo by si odkázal na záver ostaným čitateľom môjho  blogu ?

Chcem iba povedať, že meteorológia nie je taká ľahká, ako sa zdá. Je veľmi ťažká a náročná finančne. Nie je na svete dobrý  meteorológ.  Stáva sa, že sa aj ten najlepší meteorológ pomýli.

Na záver by som poprial všetkým čitateľom  blogu  veľa šťastia a zdravia  a ak by mal niekto  aj iné  otázky   tohto  druhu, ako  je meteorológia, kľudne ma kontaktujte, budem len  rád.


S Dávidom Čujom sa rozprával  Štefan Jendrek.
Foto.  archív ....Dávid Čuj  .


 


Aktualizované  dňa 11.9.2013.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kontakty:

Kontakty:         Štefan JENDREK Štefan Jendrek,  Maurerova  25 05342  Krompachy tel.číslo:  0949 166 090 e-mail:  stefanjendrek909@gmail.com FACEBOOK:  ŠTEFAN JENDREK-photography Fotenie  akcií, krajín,  ľudí, portréty  a pod.                                                     Jaroslav Cehlár Jaroslav  Cehlár Sadová  16 053 42  Krompachy tel.číslo:  0915 565 481 e-mail: Jaroslav.Cehlar@post.sk Písanie článkov, preklad,  oprava  textov,  návrhy na fotenie ,  fotenie podujatí a akcii . Niečo o  mne: Volám sa Jaroslav Cehlár a v odbore mechanik-elektrotechnik som ukončil štúdium v máji 2013. Popri ostatných veciach sa venujem písaniu textov a básničiek , ale aktívne aj politike v politickej strane Nová väčšina . Medzi moje záľuby patrí pozeranie filmov, počúvanie hudby a hlavne trávenie voľného času s mojou partnerkou a priateľmi a samozrejme fotografovanie. K fotografovaniu som sa dostal cez Štefana Jendreka , kt

Poznáme staré Krompachy ?

1.)                Poznáme staré  Krompachy ?      Krompašania, poznáte  staré Krompachy ??? Viete aká  je to  ulica alebo  kde sa to  nachádza ? Všetky vaše návrhy a odpovede na  mojej  fb. stránke  v komentároch .  2.) Budova  ktorá  sídli  na Námestí  slobody v Krompachoch . Poznáte ju ???  

Kaľava

Kaľava Tak prinášam Vám zopár  fotiek  s Kaľavy.... Tu je ešte krátky popis.:)     Obec Kaľava  existovala už v 13. storočí, hoci sa v písomných prameňoch objavuje ako obec (possesio) až začiatkom 14. storočia. Prvýkrát to bolo v listine Spišskej kapituly z 2.mája 1300, v ktorej si komes Eugen, syn Jána z Richnavy, so svojím synom Jánom a komesom Štefanom, synom Petra zo „Zeek“, podelili majetok s komesom Dušanom, synom Zadara a jeho synom Mikulášom zo Žehry. Medzi obcami, ktoré pripadli Eugenovi boli aj Kaľava (Kaloua). Neskôr sa Kaľava v dokumentoch vyskytuje pod nasledovnými názvami: Kalyawa (1301), Caloy (1311), Kalew (1316), Kaliua (1322), Kalwa (1350), Kalyava (1713), Kalava (1808), Szepeskárolyfalva (1907). Hoci Vencko pôvod názvu obce vidí v nemčine (Kahl Au t. j. plešivý háj), zdá sa, že pôvodné obyvateľstvo i názov obce je slovanského pôvodu.             Kaľava teda bola do polovice 15. storočia súčasťou richnavského hradného panstva, ktoré bolo majetkom rodu Žehranský