Preskočiť na hlavný obsah

VYDALA som sa za dedka:

Vydala som  sa za dedka:
Príbehy  ktoré  sám napísal  život !

Keď sa Monika Filipová (25) narodila, jej  mama mala iba  pätnásť. Otčim  ju  roky  zneužíval, čo poznačilo  jej  psychiku . Preto  sa  rozhodla  nájsť  svojho biologického  otca.

Prvé roky života  strávila  Monika   so  svojou  mamou  v detskom domove na východnom  Slovensku. Z rozprávania  som pochopila , že príbuzní   neskôr  mamin vek  sfalšovali. Nejako jej  vybavili  papiere,  aby mohla  s detského domova odísť  skôr, ešte pred  dovršením dospelosti, začína Monika  rozmotávať  nitky  svojho  príbehu. A potom  sa začalo peklo.....

Krutý teror:
Po  odchode s detského  domova  sa matka  spolu  s ňou  presťahovala  do  Česka  a vydala sa. Na detstvo   sa mladej  žene  nespomína  ľahko,  slová  striedajú  dlhé prestávky   so  slzami  v očiach: "Od deviatich rokov  ma otčim  zneužíval    a vyhrážal  sa, že ak  o tom  niekomu  poviem, zabije ma. Mama to  určite vedela, ale nič neriešila. Navyše som často   dostávala bitku."
V sedemnástich    sa Monika  vzbúrila. V malom  meste , kde žili, sa  zoznámila  so  73- ročným  mužom  a začali  sa stretávať. Priznáva,  že po  tom,  čo  si  vytrpela  s otčimom , jej trvalo  takmer tri  roky,  kým  sa dokázala  s mužom  zblížiť. " Mohol  byť  mojím dedom. Ak by som však  mala pokoj  a vypadla z domu , tak  som  sa za neho    vydala. A otehotnela som. Keby nie, tak  sa mama  vyhrážala , že sa budem  musieť  vrátiť domov," šokuje Monika  svojím rozprávaním .

O dcéry sa stará  babka:
Zo  vzťahu  s oveľa  starším partnerom   má  Monika  dve dcéry, 6 ročnú Luciu a 4-ročnú Moniku . " Chvíľu  sme spolu  žili , potom  sme sa rozišli  a opäť  sa k  sebe vrátili . Ako  na hojdačke . No  dnes už  spolu nie sme  a manžel  s deťmi   nemá  žiadny vzťah",  približuje  svoj  život  utrápená  Monika. Rozvedená však nie je .
Šokujúce je aj    jej  ďalšie priznanie - obe dcérky   krátko   po  ich  narodení   zverila svojej  mame. Tá ich  má  dokonca oficiálne   v pestúnskej  starostlivosti . Monika  sa obhajuje : "Nedokázala   by som sa  o  dcéry postarať . Psychicky   by som to  nezvládla , bola som na dne. Dokonca, keď už  boli  na svete , pokúsila  som sa o  samovraždu," priznáva  so  smútkom  v hlase. Zachránila ju teta.

Ďalšie dieťa:
S  dcérami  Monika už  dlho nieje v kontakte.  Ona žije v českom  Rakovníku, dievčatá  s jej  matkou  a otčimom  až  asi  tri  roky v Anglicku. Mama  jej vraj  pri  odchode    do  Anglicka sľubovala,  že sa rozvedie  a  pošle jej  peniaze na cestu,  ale  nakoniec  ich  poslala   svojmu  manželovi . " Párkrát   som so  staršou  dcérkou hovorila   cez  internet. 
Bola smutná , vravela,  že by chcela byť  so mnou  . Neviem ,  či  si  otčim  nedovoľuje aj  na ňu," vzdychne si  Monika.

Prečo  ich  teta nechce mať pri  sebe ?  Vraj  už  o  tom  uvažovala , ale nieje si  istá,  ako  by výchovu  dcér   zvládla, a opäť spomína   svoje psychické problémy.

 Keď opustila manžela, zoznámila sa   s mužom,  s ktorým  má takmer   jedenapolročného  syna. Ani  sním už  netvorí  pár, lebo  sa vraj  o  malého  nezaujímal. Chlapca teda vychováva sama . Syn je azda jedinou   pozitívnou  stránkou v jej  živote a tvrdí ,  že sa mu  snaží  dávať všetko  to,  čo  ona v detstve nezažila.

Všetci mali  otca, len  ja nie:
Na nakrúcanie Pošty pre teba   prišla čerstvo zamilovaná, s priateľom Vladimírom  a s vierou, že konečne spozná  svojho  biologického  otca . Okrem jeho  mena   a priezviska  zo  svojho rodného listu   o  ňom nič nevedela. A hoci  sa na neho    mamy  veľakrát pýtala, nič podstatné  sa o  ňom  nedozvedela ."Trápila  som  sa,  že všetci  okolo mňa mali  otca. Len  ja nie. Tak  som si  ho  aspoň  predstavovala ," prezrádza Monika.

Štáb  relácie Pošta pre teba   našiel  Juraja  Jonáša   na východnom  slovensku   blízko  ukrajinských  hraníc. Jeho  materinským  jazykom je    maďarčina  a po  slovenský  skôr   rozumie, ako  hovorí. Je ženatý,  má  tri  deti  a jedno  vnúča.
A hoci  pred kamerami   tvrdil,  že netuší,  kto  ho pozval , ešte predtým  v zákulisí priznal, že by to mohla byť  jeho  dcéra ,  ktorú  mal  v devätnástich  rokoch. Keď ju  videl  na obrazovke,  neskrýval  dojatie.

Po nakrúcaní  sa Monika zoznámila   aj  s otcovou  manželkou  a so  svojou  mladšou  nevlastnou  sestrou ,  s ktorou  sa,  mimochodom,  na seba podobajú . A Monika  s nádejou   v hlase  povedala: "Som  veľmi  šťastná ,  že som našla  otca  a spoznala  jeho  rodinu. Verím, že ostaneme  v kontakte."


Príbeh  bol   aj  v Pošte pre teba  odvysielaný !!!

autor:  Štefan Jendrek.
Aktualizované  29. 3. 2013


        

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Potulky po Krompachoch 2013

                                                    Krompachy História mesta Prvý hodnoverný písomný doklad o existecii Krompách pochádza z listiny kráľa Ladislava IV. z roku 1282. V tej dobe boli majektom kráľovského Spišského hradu. Od začiatku 14. storočia pribúdajú listinné doklady s údajmi o obchode s meďou, trhových právach, významných osobnostiach a pod. , ale aj o rinčaní zbraní. Krátke obdobia bez vojen boli vyplnené vnútornými majetkovými spormi, alebo povstaniami, ktoré vždy znamenali prekážku pre pokojný rozvoj. Napriek tomu v 16. storočí už býva v Krompachoch toľko šľachtických rodín, že vytvorili samostatný administratívny celok a prichádzajú aj bohaté kupecké rodiny. Dôležitým medzníkom je rok 1602, kedy po dohode so zemepánom bola poddanská práca nahradená odvádzaním poplatkov a odvtedy sa Krompachy považovali za slobodné kráľovské mesto. Rok 1670 bol poznamenaný vpádom kurucov. V tom období sa stáva miestnym zemepánom rod Csákyovcov. V súsislosti s epidémi

Kontakty:

Kontakty:         Štefan JENDREK Štefan Jendrek,  Maurerova  25 05342  Krompachy tel.číslo:  0949 166 090 e-mail:  stefanjendrek909@gmail.com FACEBOOK:  ŠTEFAN JENDREK-photography Fotenie  akcií, krajín,  ľudí, portréty  a pod.                                                     Jaroslav Cehlár Jaroslav  Cehlár Sadová  16 053 42  Krompachy tel.číslo:  0915 565 481 e-mail: Jaroslav.Cehlar@post.sk Písanie článkov, preklad,  oprava  textov,  návrhy na fotenie ,  fotenie podujatí a akcii . Niečo o  mne: Volám sa Jaroslav Cehlár a v odbore mechanik-elektrotechnik som ukončil štúdium v máji 2013. Popri ostatných veciach sa venujem písaniu textov a básničiek , ale aktívne aj politike v politickej strane Nová väčšina . Medzi moje záľuby patrí pozeranie filmov, počúvanie hudby a hlavne trávenie voľného času s mojou partnerkou a priateľmi a samozrejme fotografovanie. K fotografovaniu som sa dostal cez Štefana Jendreka , kt

O tanečnej skupine KR-Elektrodance

1.)     Krompašská tanečná  skupina .   Tanečná skupina KR Electro vznikla 3.júna 2009. So vznikom tanečnej skupiny prišla na Slovensko vlna tanca ELECTRO. KR ako dodnes jediná electro crew dokázala spolu s partnermi CVČ Prima a ZUŠ Krompachy vybudovať tomuto tanečnému štýlu značné zázemie. Organizátori historicky prvej celoštátnej súťaže electro dance, majitelia licencie Vertifight, organizátori Dance or Die, Vertifight 1/2/3, Electro Meeting. Jeho bývalí i terajší členovia predstavujú špičku domácej Electro dance scény. Reprezentujeme naše mesto doma i v zahraničí (Vertifiht Master Paríž, International Vertifight Miláno, Vertifight 1-6 Praha) dodal učiteľ tanečnej skupiny Marek HOJSTRIČ . Dnes klub prešiel značným tanečným vývojom a postupnou transformáciou štýlu sa v súčasnej dobe venuje klasickému street dance ako takému, prevažne Hip Hop. V pláne máme premeniť mesto Krompachy na jednu z najväčších tanečných obcí na Slovensku. Sme malá tanečná rodina s láskou pre tanec, ak ch